ملكة جمال مصر تخطف الأنظار بكليب MTM «قبل مامشي»

لقطة مجمعة من الكليب
لقطة مجمعة من الكليب

حقق الكليب الجديد لفريق MTM وهاني الدقاق الذي يحمل اسم «قبل مامشي»- نجاحًا كبيرًا- منذ أن تم طرحه 18 نوفمبر الجاري عبر موقع الفيدوهات الشهير«يوتيوب».

وخطفت ملكة جمال مصر عام 2014 ماري منصور الأنظار في الكليب بظهورها المٌميز، عندما جسدت في الكليب دور حبيبة عضو «MTM» تاكي، وظهرت في البداية وهما بينهما خلاف وتقوم بجمع ملابسها من المنزل، وذلك عندما يقول لها «تاكي»: «أيه السبب كل يوم مشكلة بيننا تقلب بنكد مش زي الأول بنضحك بس من جوانا مش عايزين نطول».

وبعدها يتذكر «تاكي» الذكريات الجميلة التي جمعتهما وقصة الحب التي عاشوا فيها، قائلًا: "فين اللي جمعنا عشان نكون واحد استسلمنا للسكون والوعود تاهت حاسس إني جنبك بس بعيد عنك بعيد عنك تعبت من المحاولة والمقاوحة والمناهدة».

ويدخل هاني الدقاق في الكليب ليقول: «كنا فين وبقينا فين خلاص بقينا اتنين تانيين لسه بنجري ورا امبارح لسه بنسأل ذنب مين اسمعيني قبل مامشي ودعيني قبل مامشي امنعنعيني قبل مامشي».

وفي الجزء الأخير من الكليب يظهر عضو فريق MTM مايكي، ويُغني مقطع: «كفاية دموع صوتي اتنبح بس مش مسموع مين الغلط مين الصح مش ده الموضوع وصلنا للنهاية ومفيش رجوع أيه اللي حصل مش قادر أصدق مش كان عندنا مبدأ مفيش حاجه هتفرق قولنا اللي مابيننا مش هينفع يتفك دلوقت نفسي ارجع بالوقت اتخنقت مفيش وعود في يوم بتدوم واللي يحب في الزمن ده لازم يكون مجنون».

«قبل مامشي».. غناء «MTM» هاني الدقاق ومن كلمات وألحان: تاكي وتوزيع موسيقي فارا، وحققت حتى الآن 131,170 مشاهدة عبر قناة «MTM» على اليوتيوب.

وعاد فريق MTM للساحة الغنائية من جديد، عن طريق انطلاقة غنائية مع بدايات 2020 بإطلاق ألبوم جديد بعنوان «أرجوك ما تفصلنيش»، والذي ضم في جعبته 8 أغنيات، منها «نوتي بوي»، و«بطريق»، ومزجت خلاله بين نمط الراب و«آر أند بي»، و«الهاوس»، وخلطة موسيقية بين روح الموسيقى الشرقية والإلكترونيك ميوزيك.